Motor tartó konzolok

Az egyik legfontosabb részhez érkeztünk, amitől kicsit tartottam is. Felmerülhet a kérdés, hogy miért kell ezzel foglalkozni. Az autó eredetileg I-VT, nem is kellene semmit csinálni csak belógatni a motort és összecsavarozni. Túl szép lenne, igaz? Volt az autónak több állomása a DRM és köztem, ezért átesett némi átalakításon. Hám Berciék egy D-s motort faragtak bele, ezáltal máshova kerültek a motort tartó konzolok, így semmi nem volt jó helyen egy B-s motorhoz csak a bölcsőn lévő bak. Ezúton is köszönöm Szombati Gergőnek, hogy megvált a hátsó T konzoltól, nagy segítség hogy nem kell szétvágni semmit és a gyári méretezéshez tudunk mérni. Szóval, a 3-ból van 1 fix pontunk ami megadja a tűzfaltól való távolságot. Mivel a motor a gépműhelyben van így egy széthullott B16-ot használunk ami felfogatás szempontjából ugyan az.

Motort + váltót beemeltük a motortérbe és felbakoltuk, majd beraktuk a féltengelyeket. A féltengelyek állása fogja adni a legtöbb információt. Amennyiben nem lesz jó akkor a féltengelycsuklók fogják bánni. Fontos megjegyezni, hogy egyforma távolásgra kell állítani a Traction bar mindkét oldalát, hogy azonos távolságba legyenek az alsó lengőkarok. Csakis így kaphatunk hiteles képet féltengelyek állásáról.

Ezt követően a vezérlés oldali konzollal folytattuk. Az eredeti keskeny bak helyett egy jóval szélesebb teli gumis Integra bakot fogunk használni a jobb terhelhetőség miatt. A elülső részét meghagytuk, a közepénél pedig elvágtuk a konzolt és lefúrtuk. Hosszas méregetés után 8 centivel a tűzfal felé került a bak tűzfal felöli része. Pár ponthegesztés után újra mérés, igazítás következett, aztán ez így még párszor. Szándékosan hagytunk mozgásteret a baknak. Szerettük volna kizárni azt, hogy fixre lehegesztjük és utána mégsem teljesen pontosan ott van ahol kellene lennie. Hézagolással lesz a helyére igazítva a végén mikor már a váltó felöli bak is a helyén van. A váltó felöli bak volt a neheze, ugyanis itt ennek a nagy részét valaki eltávolította. A fentmaradt csonkot levágva, ment az agyalás, hogy is legyen. Jött az ötlet, hogy van egy üres osztrák 6gen bódém, nézzük meg mit lehet abból átvarázsolni. Kivágtuk a váznyúlvány egy részét ahol a bak fel van fogatva, majd hosszas méregetés után berajzoltuk a kivágandó részt az I-VT váznyulványán ahova majd szépen beszabjuk a 6gen váznyulvány darabot. Pár ponthegesztés után jött a szokásos méregetés (szögek, távolásgok, magasság, féltengely állások). Elsőre nem lett a legjobb. Feljebb raktuk 9 milivel, majd újra mérés… Ez már megfelelő volt ahhoz, hogy megerősítsük a hegesztéseket.

Motor ki, és mindent levarrni, úgy mint ha az az autó része lett volna eddig is. Nem vagyok híve az egyszerű ponthegesztéseknek, így egységesen mindenhol össze lett varrva az utolsó miliméter is. Jön még egy-két játékos rész, de a  nehezén túl vagyunk úgy gondolom. Köszönet a segítségért Gubacsi Tibinek aki nélkül ez nem lett volna ilyen sima. Köszönet Farkas Tibinek hogy felhívta a figyelmem a sarkalatos pontokra. És köszönet a Ladának, hogy gyártott elég hosszú hengerfej csavart ami jó lett a vezérlés oldali bakhoz 😀 és persze Gubacsi Tibinek, hogy ezt biztosította.