Motor és beltér

Motor és beltér

A motort beépítés előtt mindenképpen revíziózni akartam, hogy a felesleges köröket elkerüljük. A szétszedés előtt mentem még vele egy kört és nem mutatta jelét, hogy bármi gond lenne. A hengerfej levétele után viszont nem állt mosolyra a szám. A hengerfalon a szívó oldalon mind a 4 hengernél függőleges karcokat fedeztem fel. A honolás sajnos ide már kevés lett volna és mivel 81,5-re volt már fúrva, így az újra fúrás lehetőségét elvetettem, mert a túlzott igénybevételt nem bírta volna a hüvely és elreped. Hosszas gondolkodás után, alapméretes blokkot kerestem, de nem sok sikerrel, így aztán maradt az újra hüvelyezés amitől tartottam, hogy nem fog jól sikerülni, de meggyőztek, hogy csináltak már többet és nem volt velük gond. A blokk és a hengerfej útját Tóth Zoli barátom intézte, fűzte szét – össze és hasznos tanácsokkal látott el folyamatosan. Köszi ezúton is! A blokkból 2 tizedet szedtünk le egy kis kompresszió növelés érdekében.
Hogy még növeljünk kompressziót az előzőekhez képest 9százados illesztés lett.

A hengerfej is a gépműhelybe került együtt a blokkal és itt is jöttek elő a hibák. A nyomáspróbánál 2 szelepnél volt probléma, így az összes szelep becsiszolását kértem. Itt újfent jöttek a bajok. A becsiszolás során kiderült, hogy 12 szelep görbe. Kis fejvakarás után kértem árajánlatot az egyik Honda szalontól gyári szelepekre és kiegészítőikre. Egy enyhén viseltes autó ára ráment volna, így ezt dobtuk. Kértünk árajánlatot USA-ból Ferrea Comp plus szettre aminél megint kikerekedett a szemünk. Konkrétan mire itt lett volna a kezembe 600e Ft ment volna rá és akkor még senki nem csinált semmit. Arra jutottunk, hogy akkor lesz egy felújított gyári hf. Egyébként se akarunk elszállni a turbónyomással, mivel az autó elég könnyű ahhoz, hogy ne kelljen minden tartalékát kihasználni a motornak. Eljutattuk a másik hengerfejemet a gépműhelybe, hogy nézzük meg azt. A szelepvezetőkön kívül rendben volt. Értelemszerűen cserélve lettek a vezetők a szimeringekkel együtt, szelepek becsiszolva és érintő síkolás lett megejtve.

Míg a motor a gépműhelyben volt addig a motortéri kábelköteget Linszter Peti barátom vette kezelésbe, visszafejtette a hibás részeket, orvosolta és újakra cserélte a VTEC és a motorhőmérséklet jeladó csatlakozóját. A motortartó bakok teli gumira lettek cserélve, így jóval kisebbet fog mozdulni az egész motor, viszont a rezgéscsillapítás is megmarad. A billenés csillapítása nagyon fontos szempont, mert nagyon kevés hely áll rendelkezésünkre és nem szeretnénk semmit szétverni ebből kifolyólag.

A motor hazaérkezése után nem sokat tétlenkedtem, raktuk is be. Tudtam, hogy szűkös lesz a hely minden oldalról. Ez be is igazolódott hamar. A generátor ékszíjtárcsájánál egy hajszál se fért volna be. A váznyúlvány formálása és a festés visszajavítása után folytatódhatott a munka. Aránylag minden szépen a helyére került.

A szelepfedél kapott egy kis frissítést egy szép lila gyöngyházzal és feliratokat szálirányba csiszoltam. Helyére került a hengerenkénti trafós gyújtás is.

Mivel az üléspozíció hátra van tolva egészen a bukócsőig a súlypont hátratolása végett, ezért a váltó kulisszát meg kellett toldani. Amire figyelni kell, hogy csak az egyenes részbe toldjunk. Beszerelés előtt megkapta a poliuretán készletet is.

A kormánymű egy nem szervós darab és nem is szeretném hidraulikusra lecserélni, mert az elfoglalt helyén egy egyedi légszűrő házat és további hőterelőket fogok csinálni így nem a motortérből fogja szívni a leömlő és a turbó által felmelegített levegőt, ezért mindenképpen elektromos szervót akartam beépíteni. Az eredeti kormányoszlop tartót is hátrább kellett helyezni, hogy rendesen megtudjuk támasztani a kormányagy után elhelyezkedő csapágyat és az erőhatások ellenére ne tekeredjen az egész. Egy hibátlan Suzuki Ignis szervóhoz sikerült jó áron hozzájutni, így a feladat adott volt. Végeredményben a kormányoszlop alul 4G Civic, középen Suzuki Ignis, felül 6G Civic ricnizés, csuklók és egyéb cső alapanyag felhasználásával készült amiket alaposan összehegesztettem ott ahol kell. A szerelhetőség itt is szempont volt, így könnyen szétszedhető a csuklóknál amiből 2 van összesen. Fontosnak tartottam, hogy a kormányoszlop készítésénél jó minőségű alapanyagokat használjak fel, mert ez nem játék. A kormányagyból is a jó nevű Luisi gyártó termékét választottam.

A pedálsor megfelelő távolságban volt az elejétől kezdve. A gázpedál bowdenes működésű marad egyelőre amíg nem lesz másik ECU. Mivel a jelenlegi (P28 + Moates Demon2 + NeptuneRTP) nem kezeli az elektromos pillangót ami az egyszerűbb ALS és Traction Control miatt lenne fontos. Mivel hátrább van a pedálsor, így kellett egy hosszabb gázbowden is ami 6G Civicből származik. Mindenképpen meg akartam őrizni az egész bowden épségét, mert kár lett volna ha felakad bármikor is, így az eredetileg a tűzfalon lévő felfogatási pontot kellett közelebb hozni a hátratolt pedálsorhoz, Ezután konzol gyártásba kezdtem. Fő szempont volt a stabilitás, hogy ne tudjon változni az adott gázpedál állás értéke. Persze azért nem akartam tankot építeni se, meg kellett találni az egyensúlyt. Ha már működésre bírtam akkor kellett egy ütköző is a pedál alá, hogy szegény pillangó túlélje a bulit és ne legyen leszaggatva a helyéről 120% gázpedál állásnál. A lakatos munkák elvégzése után ugyancsak következett a beltér előkészítése és festése, aminél a fehérre került a voks.